לנהל, לגייס, לשתף: שירות מנוהל כערך מרכזי בעולם העסקים

חברת HR HOME כשמה כן היא, מהווה בית של משאבי אנוש עבור חברות מובילות בתחומי הטכנולוגיה וההיי-טק בישראל. בזכות מעטפת רחבה של שירותים מנוהלים וייעוץ עסקי מקצה לקצה היא רושמת הצלחות ומוכיחה שגם השמיים אינם גבול עבורה

שוק העבודה טומן בחובו שורה רחבה של אתגרים. הוא רצוף בשינויים ובהתנהלות עם אינספור משימות ופונקציות, סיטואציה המובילה חברות וארגונים רבים לפנות לעזרה על ידי גורמים מקצועיים ומוכחים בעולם העסקי.

מתוך ניסיון למלא חלל זה עבור מעסיקים רבים, נולדה HR HOME או בתרגום חופשי לעברית “בית למשאבי אנוש”.

החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי לימור אלוני-שרף, מומחית במשאבי אנוש ובעלת ניסיון של שני עשורים בתחומי הפיתוח העסקי וניהול משאבי אנוש עבור חברות בצמיחה.

HR HOME המפעילה שני סניפים בהוד השרון ויקנעם, הוקמה על בסיס מודל גלובלי של חברות המספקות שירות אסטרטגי לארגונים, בדגש על לקוחות מעולמות הטכנולוגיה והיי-טק, מסטארט-אפים בהקמה ועד לחברות גלובליות, ביניהם אינבידיה, רפאל, קוואלקום, בריזומטר, אותן כמו רבים אחרים, היא מלווה באמצעות מתן מעטפת של שירותים מנוהלים וייעוץ עסקי, לרבות פתרונות בתחומי משאבי אנוש, גיוס והשמה.

“הרעיון הוא לאפיין ולהקים עבור כל לקוח אסטרטגיית עבודה המותאמת לצרכים ולמטרות שניצבות בפניו”, אומרת מייסדת החברה, לימור אלוני-שרף.

במה השירות שלכם שונה מפתרונות השמה?
“השירות המנוהל אינו השמה, שכן הוא מאפשר לחברות וארגונים לנהל את כל מערך הגיוס מ-א’ עד ת’, תוך הישענות על ספק מומחה בתחומו. אנו מלוות את הלקוחות בבניית האסטרטגיה, בדרכי פעולה, דרך בניית תשתיות בגיוס לצד נהלים ותהליכים ארגוניים בהיבט ה-HR. מאוד תלוי מהו הצורך ומהי המטרה לשותפות אסטרטגית שהינה מעבר להשמה עצמה”.

פתרון ממוקד עליו מציבים דגש ב-HR HOME, מעבר למעטפת הפתרונות הכוללנית לקהל הלקוחות, מתרכזת בשירותי השמה ‘בוטיקיים’. עבודה זו משולבת עם כלים טכנולוגיים מתקדמים ובינה מלאכותית, לצד היכרות של סקטורים ודיסציפלינות רחבות שנועדו לדייק את תהליכי הגיוס וההשמה בצורה אופטימלית ללקוח.

אלוני-שרף: “במקום בו עולים צרכים ספציפיים של גיוס עובדים לחברה או ארגון במגזר העסקי, שם החברה שלנו יודעת לספק יתרון מהותי שעיקרו חיסכון בזמן, אנרגיה ועלויות ללקוח. צריך להבין שהחלק הארי של הצלחה בהשמה הוא בהיכרות עם בעלי התפקידים השונים והיישום שלהם בתוך הארגון. ככל שעובדים באופן צמוד יותר עם הלקוח, כך גם ניתן לדייק את ההתאמה הפרסונלית והמקצועית של מועמדים רלוונטיים עבורו”.

באילו טעויות יוצא לך להיתקל מצד מעסיקים?
“הייתי מגדירה זאת כשינוי קונספציה של אותם מעסיקים. הוכח שאחוז ההישארות של עובדים בארגון מושפע באופן משמעותי מאוד מהחיבור שבינם לבין המנהלים בארגון. ברגע שהעובד מרגיש שיש מולו אוטוריטה מקצועית שמעריכה אותו, מקום המאפשר לו להתפתח לצד חיבור אנושי בסיסי וחשוב, כך עולה הפוטנציאל להישארות בחברה. מעסיקים צריכים להשקיע בניהול ובמיומנויות המנהלים כאנשי משאבי אנוש לכל דבר”.

עד כמה מאתגר לגייס כוח אדם בתקופת מלחמה?
“אין ספק שזוהי תקופה יוצאת דופן עם מאפיינים ייחודיים. מעבר לעובדה שישנה כמות לא מבוטלת של מגויסים שאינם יכולים להגיע פיזית לראיונות עבודה או לחשוב על שינוי מקצועי בחייהם, יש גם המון אנשים שאינם פנויים רגשית בסיטואציה הנוכחית להתחלה חדשה, וזה לגיטימי לגמרי. בל נשכח גם משבר כלכלי שנתן את אותותיו, כולל כניסה של טכנולוגיות חדשות או קושי של חברות בגיוס הון שנדרשו להתכווץ עוד טרום ה-7 באוקטובר. זה המקום לציין כי ישנה סולידריות רבה מצד מעסיקים מאז פרוץ המלחמה. חברות שמחבקות את העובדים שלהם שנרתמו למאמץ המלחמתי ומגלות כלפיהם הערכה רבה. זהו גם המוטו שלנו כחברה כחול-לבן לדאג לחיזוק העבודה בישראל. מצד שני ניתן לזהות מטבע הדברים גיוסים מאוד משמעותיים של חברות ביטחוניות ותחום ה-AI שאנחנו מלווים, הנובעות כתוצאה מעלייה בביקושים נוכח התקופה”.

האם יש שירותים חדשים שהוספתם לאחרונה?
“אנחנו עוסקים באופן קבוע בפיתוח של כלים טכנולוגיים חדשניים ושיטות חדשניות תוך חשיבה מחוץ לקופסה במטרה להמציא את עצמנו מחדש, באופן כזה שבו כל לקוח יקבל שירות מותאם אישית עם ערך רב. מתוך המקום הזה ודרישה של הלקוחות התחלנו להציע בשנה האחרונה פיתרונות מיקור חוץ בתחום ה-HR והטכנולוגיה, תהליך שהוביל להקמת חברת אחות חדשה לקבוצה בשם – HIRING & HR E2E שמתפתחת אף היא בקצב מרשים וזוכה לאמון הלקוחות ומספקת פתרון העסקה של עובדים למשרות קבלן כ”א/מיקור חוץ”.

נדבך נוסף המאפיין את חברת HR HOME טמון בהיבט המגדרי. למעשה, כ-90 אחוז ממניין העובדות בחברה הן כאמור על טהרת המין הנשי. “כמנכ”לית אישה אני מאוד מאמינה בהעצמה נשית וביכולת לתת משמעות לחשיבה יצירתית וורסטילית, בשילוב עם יכולות מולטי-טסקינג ואפשרות להעצים פונקציות נשיות בתפקידים קריטיים ברמת הארגון. החזון שלנו בחברה קם ונופל על ההון האנושי, ובכללו על נשים שהן הגרעין המחבר בין עולמות משאבי האנוש וחברות מובילות במשק. אנו משקיעות המון משאבים כדי להעצים אותן, בין אם בעבודה היברידית מזה שנים,העסקת נשים בהריון, גיוסי נשים להנהלות ובשינוי תפיסות מיושנות בארגונים. לא בכדי יש הרבה חברות שמתייעצות איתנו בנושאי העסקה וטיפוח של נשים. זה חלק בלתי נפרד מ’האני מאמין’ שלנו”.

כחלק ממגמת הצמיחה האופפת אותה מציגה אלוני-שרף תחזית אופטימית לשנים הקרובות עבור שתי החברות אותן היא מובילה. “המטרה שלנו היא להרחיב את סל הפתרונות וכפועל יוצא גם את מנעד הלקוחות שלנו, כך שנוכל להמשיך ולספק להם ערך מוסף תוך מתן דגש על מקצועיות לאורך הדרך והתמקדות בתחומי משאבי האנוש והגיוס. היכולת להיות שותף אסטרטגי עבור כל אחד מלקוחותינו היא בגדר משימה עליונה בה נמשיך להתמיד במלוא העוצמה”.

לכתבה בדה מרקר >>

הגיע הזמן שלך למצוא עבודה חדשה?

בדיוק חיפשנו אותך!

ממלאים פרטים ומצרפים קורות חיים, אנחנו כבר נעשה עבורך את השאר: 

הכי טוב לדבר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם במהירות:

דילוג לתוכן